Nye forældre

Har I fået plads i Vuggestuen Rugvej, så ring til os på 21 53 07 86 for at aftale nærmere for jeres barns start hos os.

Indkøring

I vuggestuen lægger vi vægt på en god indkøring. Ved start i vuggestuen vil det være én voksen på jeres barns stue, der har den primære kontakt til jeres barn og jer. Det synes vi er vigtigt, da jeres barn så kun behøver at forholde sig til én voksen. Den primære voksne er den, der informerer og fortæller om livet og hverdagen i vuggestuen. Det vil også hovedsageligt være denne voksne, som I i begyndelsen giver informationer og oplysninger om jeres barn. Fx om jeres barn har været passet af andre? Hvordan plejer søvnen at være? Bruger han/hun sut? Er der noget, jeres barn er særlig glad for: En bamse eller sutteklud? Og er der noget, vi skal være særlig opmærksomme på? Allergi?

Tryg og fleksibel indkøring

Indkøringen tilrettelægges ofte på den måde, at det jeres barn i de første dage er 1-2 timer på stuen sammen med en af jer, den primære voksne og en lille gruppe jævnaldrende børn. Som ny er barnet som regel meget interesseret i de andre børn, og så foregår der noget på stuen i et roligt og overskueligt tempo, så alle kan lære hinanden at kende.

Afhængig af, hvor lang tid I har til indkøring, og hvor parat barnet er, aftales det fra dag til dag, hvordan indkøringen skal foregå. Det er vores erfaring, at det er passende at afsætte en uge til indkøring og i den efterfølgende uge at have planlagt det sådan, at jeres barn får korte dage. På den måde sker tilvænningen til vuggestuen gradvist.

Nogle børn er i starten så motiverede og nysgerrige, at de knapt registrerer, at mor eller far har vinket farvel og først kommer et par timer senere. Andre børn er 100 % opmærksomme på, hvor far eller mor bevæger sig hen, og synes, det er svært at sige farvel. Det er utrolig forskelligt fra barn til barn, og de forskelligheder skal vi tage hensyn til og skabe plads til.

Åben og ærlig information

Som forældre kan I altid regne med, at de informationer, I får om, hvordan dagen er gået i vuggestuen, er ærlige. Ingen har gavn af eller interesse i at pynte på virkeligheden. Har det været en svær dag, har jeres barn været ked af det, fortæller vi det. Vi tror på, at det er det bedste fundament for vores  samarbejde.

Vi glæder os til at byde jer velkommen og til at lære jer og jeres barn at kende!